Blog bejegyzés

Fehér kalapos SEO

Fehér kalapos SEO (White Hat SEO)

Az alábbi listában azokat a tevékenységeket soroltuk fel, amelyek használata előrébb jutatja a weboldalt és a Google webmesteri irányelveknek is teljesen megfelelő fehér kalapos SEO technikákat tartalmaz.

Gondolat:
A SEO iránti türelmetlenség, a szűkös költségvetés, valamint a keresőoptimalizálás során fontos tényezők meg nem értése számos szereplőt, a szürke kalapos SEO (Gray Hat SEO) irányába vezet.
Szürke kalapos SEO (Grey Hat SEO):
A szürke kalapos SEO (Grey Hat SEO) egyrészt a keresőmotorok irányelvei mentén történő etikus keresőoptimalizálást (White Hat SEO) jelenti, illetve azt is, hogy kis mértékben használja az etikátlan (Black Hat SEO) technikákat is.

Az etikus keresőoptimalizálási tevékenységeket/technikákat 2 nagy csoportra osztottuk: az On-site SEO-ra (On-page SEO) és az Off-site SEO-ra (Off-page SEO). Az előbbi a weboldalon belül végzett tevékenységekhez köthető, utóbbi pedig a weboldalon kívüli tevékenységeket foglalja magában.

Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a felsorolt tevékenységek/technikák nem fontossági sorrendet takarnak!

On-site SEO (On-page SEO) tevékenységek/technikák:

  • Mobilbarát (reszponzív) kialakítás használata
  • Keresőbarát felépítés használata (pl.: szöveges menüelemek használata, böngésző független megjelenés)
  • 301-es átirányítás alkalmazása (a kedvezményezett verzió irányába: www-vel vagy anélkül)
  • Meta tag-ek megfelelő használata (nofollow, noindex)
  • Robots.txt fájl megfelelő használata
  • Htaccess fájl megfelelő használata (főleg az átirányításoknál)
  • Https protokoll megfelelő alkalmazása
  • 404-es hibaoldal megfelelő használata (pl.: egy már nem kapható webáruház termék esetén)
  • Keresőbarát url kialakítása
  • Duplikált url használatának mellőzése (megjegyzés: duplikálás esetén a canonical url használata)
  • Megfelelő hosszúságú url használata (megjegyzés: a túl hosszú url cím lerövidítése)
  • Megfelelő szövegezésű url használata (megjegyzés: a slug url-ből a sallang vagy a nem fontos szavak eltávolítása)
  • Keresőbarát fülek kialakítása (megjegyzés: a fül url-je lehetőleg keresőbarát kialakítású legyen pl.: …/termek/#ertekelesek)
  • Gyorslinkek használata az oldalon belüli ugráshoz
  • Szöveges belső linkek használata (kiegészítés: mélylinkelés használatával, azaz a bejegyzés közvetlen url címének linkelésével)
  • Minőségi, lehetőleg releváns kimenő linkek használata (kiegészítés: és az egy oldalon található kimenő linkek számának korlátozásával)
  • Törött linkek megfelelő kezelése (pl.: 301-es átirányítással)
  • Mélylinkelés használata (megjegyzés: nem csak közvetlen a bejegyzés vagy webáruház esetén a termék, hanem a kategória- és a címkeoldal linkelése)
  • Horgonyszövegek változatos használata (megjegyzés: akár egy hosszabb mondatrészre is kerülhet link, vagy az adott kulcsszó szinonimájára is)
  • Morzsamenü (kenyérmorzsák) használata
  • Megfelelő kategóriafa felállítása (kiegészítés: 2-3-nál nem mélyebb kategóriafa felállítása)
  • Megfelelő kategórianév megtalálása
  • Keresőbarát tartalom felállítása (megjegyzés: egyedi szövegezésű és releváns tartalom felállítása)
  • Keresőbarát (látogatóbarát) szövegírás használata (megjegyzés: tartalom írása a látogatóknak és nem a keresőrobotoknak)
  • Szöveg keresőbarát megjelenítése (megjegyzés: címsorok, félkövér és dőlt kiemelések, rendezett és rendezetlen lista használata a szövegben)
  • Címsorok (H1-H6) megfelelő helyen történő használata (megjegyzés: lehetőleg a H1 egyszeri használata a bejegyzés címénél vagy a termék nevénél, a H2-H6 használata pedig ahol éppen indokolt)
  • Egyedi, minőségi, és lehetőleg nagyobb terjedelmű tartalom publikálása a relevancia megtartásával (ajánlás: írjon inkább kevesebbszer, de nagyobb terjedelmű, minőségi hasznos releváns tartalmat, mint többször, gyengébb minőségű és kisebb terjedelmű, irreleváns tartalmat)
  • Olyan tartalom létrehozása (amely lehet pl.: figyelemfelkeltő, megdöbbentő, megrázó, de akár humoros vagy gyomorforgató is), amelynek – a vírusmarketing hatására – gyorsabban terjed a népszerűsége (egyre többen beszélnek róla) és a megosztása
  • Hozzászólások engedélyezése és azok karbantartása (megjegyzés: ha a bejegyzések végén található hozzászólások jó minőségűek (informatívak), azaz plusz hasznos információval rendelkeznek, akkor azok is beleszámítanak a rangsorolásba)
  • Kulcsszavak megfelelő mértékű használata (pl.: szövegben, meta adatokban, url-ben, fájlnévben; megfelelő mérték: a kulcsszavak olyan mennyiségben történő használata, amelyek mennyisége a tartalomban nem természetellenes)
  • Kulcsszavak szinonimáinak (rokon változatainak) és többes számos alakjának, valamint long tail formájának használata
  • Kezdőlap optimalizálása (pl.: csak a fontosabb tartalmak megjelenítése)
  • Visszafordulási arány csökkentése a céloldalak optimalizálásával
  • Webáruház esetén egyedi termékleírás használata
  • Webáruház esetén hasznos kiegészítő információk használata (pl.: termék specifikációk, letölthető dokumentumok)
  • Folytonos tartalomépítés (kiegészítés: a relevancia és a minőség megtartásával)
  • Szakértői (szakmai) cikkek publikálása
  • Másodlagos tartalom használata (pl.: oldalsávban elérhető információ vagy termék esetén kapcsolódó termékek használata)
  • Másolt tartalom használatának elhagyása (kiegészítés: van olyan eset, amikor egy már korábban megjelent tartalmat kell megjelentetni, ebben az esetben a szerzőt és a forrást fel kell tüntetni)
  • Weboldalon belüli duplikálás használatának elhagyása (kiegészítés: olyan nagyobb méretű tartalmi részek újbóli megjelentetésének elhagyása, amely már korábban megjelent a weboldal valamely részén)
  • Megfelelő kategorizálás használata
  • Megfelelő címkézés használata (javaslat: a címkék megadásának nem túlzásba vitele)
  • Bővített kivonat (strukturált adat) megfelelő használata (pl.: webáruház termék esetén értékelés lehetősége)
  • Videó- és hanganyagok megfelelő használata (pl.: nem linkként, hanem beágyazva meta adatokkal)
  • Egyedi és a tartalomhoz releváns meta leírás használata (title, description, esetleg keywords)
  • Kategóriák leírásának használata (megjegyzés: a kategóriák leírása bizonyos esetekben meta leírásként is szolgál)
  • Egyedi, saját képek használata (megjegyzés: egyedi, saját kép hiányában a forrás és a szerző/tulajdonos feltüntetése)
  • Keresőbarát fájlnevek használata (pl.: ékezetek kerülése a fájlnév megadása során)
  • Keresőbarát képek használata (pl.: megfelelő méret)
  • Képek keresőbarát megjelenítése (pl.: alt és title tag-ek kitöltése)
  • Kiegészítő elemek keresőbarát használata (pl.: pdf fájl esetében a meta adatok kitöltése)
  • Letölthető hasznos dokumentumok használata
  • Oldaltérkép használata (megjegyzés: ha nincs külön aloldala, akkor legalább a sitemap.xml használata a keresőrobotoknak)
  • Flash fájlok használatának teljes mellőzése vagy minimalizálása
  • Weboldal betöltődésének sebesség optimalizálása
  • WordPress SEO plugin esetén a bővítmény megfelelő használata (a példát lásd a WordPress SEO by Yoast cikk alatt)

Off-site SEO (Off-page SEO) tevékenységek/technikák:

  • Linképítés használata (pl.: mélylinkelés)
  • Lokalizált keresőoptimalizálás (lokális SEO) használata (megjegyzés: helyben nyújtott szolgáltatás esetén erősen ajánlott)
  • PR cikk megjelentetése (megjegyzés: lehetőleg releváns weboldalon)
  • Minőségi vendégbloggolás használata (megjegyzés: lehetőleg releváns weboldalon)
  • Közösségi média építése (pl.: követők számának növelése, folyamatos tartalom megosztás)

SEO tipp:

A felsorolásban található tevékenységek részletesebben a SEO tippek-trükkök, a fogalmak részletei pedig a SEO wiki cikkben olvashatóak.

Ajánlás:

Ajánljuk figyelmébe, hogy olvassa el és tanulmányozza részletesebben a fekete kalapos SEO (Black Hat SEO) cikkünket is, hogy jobban különbséget tudjon tenni az etikus és az etikátlan keresőoptimalizálási tevékenységek/technikák között.

Jó tanács:

Havonta legalább egyszer ellenőrizze a honlapja linkprofilját, amely által könnyedén felfedezheti a természetellenes linkeket.

Szolgáltatásunk:

A keresőoptimalizálás (SEO) egy időigényes, és igen szerteágazó terület, Ön pedig vélhetően egy elfoglalt ember, akinek sok mindennel kell foglalkoznia.

Keresőoptimalizálással (SEO), keresőmarketinggel (SEM), közösségi oldalak optimalizálásával (SMO) kapcsolatban szívesen állunk rendelkezésére! Szolgáltatásaink árai az Árak menüpont alatt érhetők el.

Egy termék se felelt meg a keresésnek.

Egy termék se felelt meg a keresésnek.

A szolgáltatások a Shop vagy a Megrendelés menüpont alatt rendelhetők meg.

Hasznos SEO cikkek a wpSHOP.hu ajánlásával!

Print Friendly, PDF & Email

Komment (1)

  1. […] ellentétben a fehér kalapos seo hosszú távú eredményt nyújt, növelheti és stabilizálhatja az oldal pozícióját és […]

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hasonló bejegyzések

SEO csekklista
SEO csekklista

SEO csekklista, a weboldal gyors ellenőrzéséhez SEO ellenőrző lista a gyors állapotfelméréshez, a teljesség igénye

Black Hat SEO
Fekete kalapos SEO

Fekete kalapos SEO (Black Hat SEO) Az alábbi listában azokat a tevékenységeket soroltuk fel, amelyek

SEO wiki
SEO wiki

SEO fogalomtár, a keresőoptimalizálás fogalmainak megértéséhez Az alábbi gyűjteményben/szótárban azokat a fogalmakat állítottuk össze, amelyek

SEO szakember
Keresőoptimalizáló szakember csekklista

Egy csekklista, hogy elkerülje a kontár és csaló SEO szakembereket Felhívjuk a figyelmét arra, hogy

SEO kérdés
SEO tévhitek

50+ SEO tévhit, a tények ismertetésével Az alábbi összeállításban csokorba szedtük az interneten keringő keresőoptimalizálással

WordPress GYIK
WordPress GYIK

50+ gyakori kérdés és válasz a WordPressről Az alábbi cikkünkben a WordPress tartalomkezelő rendszer kapcsán

Webshop jog
Jogi előírások webáruházhoz

Webáruház indításához és üzemeltetéséhez szükséges feltételek Az alábbi cikkünkben azokat a jogszabályokat és kötelezettségeket foglaltuk

WordPress logó
WordPress

Mi a WordPress? A WordPress az egyik legnépszerűbb és legkiforrotabb nyílt forráskódú (Open Source) tartalomkezelő