Blog bejegyzés

Fekete kalapos SEO

Fekete kalapos SEO (Black Hat SEO)

Az alábbi listában azokat a tevékenységeket soroltuk fel, amelyek használata egyáltalán nem jutatja előrébb a weboldalt és/vagy a Google webmesteri irányelveknek is teljesen ellentmondó fekete kalapos SEO technikákat tartalmaz.

Kerülje a felsorolt tevékenységeket, mert ezek használata BÜNTETÉST vonhat maga után, amely nem csak a weboldal néhány aloldalának helyezését érintheti, hanem a domain teljes kizárását is a keresőtalálatok közül! Ne feledje: a legjobb út, az egyenes út!

Büntetéssel járó és fekete kalapos SEO technikák, a teljesség igénye nékül:

  • Tartalom létrehozása kizárólag csak a keresőrobotok számára
  • Automatikus kérések küldése a Google számára
  • Automatikusan létrehozott tartalom használata
  • Alacsony minőségű tartalom használata
  • Rejtett szöveg és/vagy link alkalmazása
  • Álcázás használata
  • A meta tag-ek (köztük a meta leírás: title, description, keywords; illetve kép esetében az alt tag) kulcsszóval halmozása
  • A tartalom kulcsszóval halmozása
  • Az url-ek és fájlnevek kulcsszóval halmozása
  • Szándékosan elgépelt kulcsszavak használata
  • Előszoba oldalak használata
  • Félrevezető átirányítások használata
  • Oldalak létrehozása kevés eredeti tartalommal vagy anélkül, vagy kizárólag duplikált tartalommal
  • Túl sok 404-es hibaoldal használata
  • Jelentős mennyiségű duplikált tartalom használata
  • Másolt tartalom használata
  • Ártalmas technikákat alkalmazó oldalak készítése
  • Visszaélés a bővített kivonatok használatával
  • *Közösségi média tisztességtelen használata és optimalizálása (további részleteket lásd lejjebb)
  • Spam kommentek használata
  • Spam linkek használata (pl.: a Wikipédia spam linkkel történő elárasztása)
  • Linkpiramis használata
  • Linkcsere alkalmazása
  • Részvétel linkfarmban (megjegyzés: akkor okozhat igazán problémát, ha a weboldal linkprofilja javarészt az ilyen helyekről származó linkekből áll)
  • Fizetett link elhelyezése és/vagy vásárlása
  • Részvétel linkekkel elkövetett csalásban
  • Sitewide link helytelen használata (pl.: kulcsszóval halmozott lábléc link)
  • Article spinning használata
  • Alacsony minőségű vendégbloggolás használata
  • Alacsony minőségű linkgyűjtő oldalak használata
  • Félrevezető, nem releváns title szöveg (megjegyzés: bejegyzés címe) alkalmazása
  • A meta leírás (title, description, keywords) irreleváns megírása
  • A kép leírásában irreleváns kulcsszavak használata
  • Láthatatlan fénykép (1×1px) alt tag-jének kitöltése
  • Túl sok reklám használata
  • Nagyon lassan betöltődő oldalak használata (megjegyzés: a hibát okozhatja a weboldal felépítése, de egy lassú tárhelyszolgáltató is)
  • Többnyelvű weboldal esetén gépi fordítás használata
  • Cookie halmozás alkalmazása
  • Túloptimalizálás (pl.: a kulcsszavas linképítés túlzásba vitele vagy a túl gyors linképítés végett)
  • Negatív SEO használata (pl.: a konkurencia lejáratása és helyezésének befolyásolása negatív kritikákkal és értékelésekkel)

*Közösségi média tisztességtelen (etikátlan) használata és optimalizálása körébe az alábbi tevékenységek tartozhatnak:

– Hamis Facebook Like és Google +1 és Twitter Tweet, valamint Youtube Subscribers (feliratkozók) vásárlása
– Hamis közösségi média profilok létrehozása: like és követő szerzés, megosztás és kommentelés, valamint pozitív értékelés céljából
– Hamis negatív kritika írása a konkurenciák közösségi oldalain
– Olyan automatizált programok használata, amelyek követőket és feliratkozókat szereznek
– Olyan hivatkozások megosztása, amelyek biztonsági kockázatokat rejtenek magukban

Keresőmotorok által kiszabott büntetések típusai:

Kizárás: a legsúlyosabb büntetés, amikor az adott domain végleges kizárásban részesül, és oldalai egyáltalán nem találhatók meg a keresési találatok között.
Kitiltás: a súlyosabb büntetési formák közé tartozik, amikor csak az adott oldal kerül kitiltásra a keresési találatok közül, de a többi oldalai még szerepelnek a keresési találatok között.
Hátrasorolás (súlyosabb verzió): olyan büntetési forma, amelynek esetében az adott oldal teljes hátrasorolásban részesül, azaz a találatok legvégére vagy a kiegészítő találatok közé kerül.
Hátrasorolás (enyhébb verzió): a leggyakoribb büntetési forma, amikor az adott oldal jelentősebb (akár 10-30-50 találattal) hátrasorolást szenved el a kulcsszavaira, és olyan alacsonyabb minőségű, akár nem releváns tartalommal rendelkező oldalak is megelőzik, mint még korábban soha.
PageRank érték csökkentése vagy annak teljes elvesztése (N/A érték): ez a büntetési forma, a PageRank változásainak köszönhetően már nem követhető nyomon.

Így ellenőrizze le, hogy megbüntetette-e weboldalát a Google!

  1. Lépjen be a Google Webmestereszközökbe, és nézze át az üzeneteket (gyakran a Google, még a büntetés előtt már küld értesítőt az általa észlelt jelentősebb hibákról)
  2. Inkognitó módban ellenőrizze le a Google keresőjében a fontosabb kulcsszavak – főleg ami a főoldal title-jében van – helyezéseit (ha tartósan, azaz 1-2 napja már nagyobb mértékű eltérést, azaz legalább 10-30-50 helyezéses hátrasorolást tapasztal, akkor biztosan büntetésben részesült a weboldala). Megjegyzés: a hátrasorolás nem összetévesztendő a Google Dance jelenséggel.
  3. Írja be a Google keresőjébe pontosan a domain nevét a TLD-vel együtt a www nélkül (pl.: wpshop.hu), és nézze meg, hogy az 1. helyen szerepel-e az adott weboldal (ha nem az 1. helyen szerepel, akkor szintén büntetésre gondolhat, és érdemes ilyenkor manuálisan az első 100 találatot is átnéznie).
  4. Futassa le a Google keresőjébe a site: parancsot, hogy megtudhassa az adott weboldal mely oldalai kerültek indexelésre. *A parancs a következő: site:wpshop.hu
  5. Másolja be egy 1-2 hetes – viszonylag új bejegyzés – teljes URL címét a Google keresőjébe és keressen rá, hogy megtudhassa egyáltalán indexelésre került-e.

*Fontos, hogy a kettőspont és a domain név között NINCSEN szóköz!

Tipp:
Ha helyi (local) kulcsszóról van szó, akkor kérje meg olyan ismerősét, aki nem az adott településen vagy annak környékén lakik, és kerestesse le vele inkognitó módban az adott kulcsszó helyezését.

Ezt tegye, ha úgy érzi büntetésben részesült a weboldala!

  1. Először lokalizálja pontosan a büntetés forrását (lehet, hogy a büntetés csak egy aloldalt érint, és csak egy apróság okozza, pl.: bővített kivonat helytelen használata, vagy túl sok az egy oldalon található kimenő linkek száma).
  2. Szüntesse meg a kiváltó okot.
  3. Nyújtson be felülvizsgálati kérelmet a Google Webmestereszközökön keresztül.

SEO tipp:

A felsorolásban található fogalmak részletei a SEO wiki cikkben olvashatóak.

Ajánlás:

Ajánljuk figyelmébe, hogy olvassa el és tanulmányozza részletesebben a fehér kalapos SEO (White Hat SEO) cikkünket is, hogy jobban különbséget tudjon tenni az etikus és az etikátlan keresőoptimalizálási tevékenységek/technikák között.

Jó tanács:

Havonta legalább egyszer ellenőrizze a honlapja linkprofilját, amely által könnyedén felfedezheti a természetellenes linkeket.

Google Irányelvek (útmutató webmestereknek):

https://support.google.com/webmasters/answer/35769?hl=hu

Szolgáltatásunk:

A keresőoptimalizálás (SEO) egy időigényes, és igen szerteágazó terület, Ön pedig vélhetően egy elfoglalt ember, akinek sok mindennel kell foglalkoznia.

Keresőoptimalizálással (SEO), keresőmarketinggel (SEM), közösségi oldalak optimalizálásával (SMO) kapcsolatban szívesen állunk rendelkezésére! Szolgáltatásaink árai az Árak menüpont alatt érhetők el.

Egy termék se felelt meg a keresésnek.

Egy termék se felelt meg a keresésnek.

A szolgáltatások a Shop vagy a Megrendelés menüpont alatt rendelhetők meg.

Hasznos SEO cikkek a wpSHOP.hu ajánlásával!

Print Friendly, PDF & Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hasonló bejegyzések

SEO csekklista
SEO csekklista

SEO csekklista, a weboldal gyors ellenőrzéséhez SEO ellenőrző lista a gyors állapotfelméréshez, a teljesség igénye

White Hat SEO
Fehér kalapos SEO

Fehér kalapos SEO (White Hat SEO) Az alábbi listában azokat a tevékenységeket soroltuk fel, amelyek

SEO wiki
SEO wiki

SEO fogalomtár, a keresőoptimalizálás fogalmainak megértéséhez Az alábbi gyűjteményben/szótárban azokat a fogalmakat állítottuk össze, amelyek

SEO szakember
Keresőoptimalizáló szakember csekklista

Egy csekklista, hogy elkerülje a kontár és csaló SEO szakembereket Felhívjuk a figyelmét arra, hogy

SEO kérdés
SEO tévhitek

50+ SEO tévhit, a tények ismertetésével Az alábbi összeállításban csokorba szedtük az interneten keringő keresőoptimalizálással

WordPress GYIK
WordPress GYIK

50+ gyakori kérdés és válasz a WordPressről Az alábbi cikkünkben a WordPress tartalomkezelő rendszer kapcsán

Webshop jog
Jogi előírások webáruházhoz

Webáruház indításához és üzemeltetéséhez szükséges feltételek Az alábbi cikkünkben azokat a jogszabályokat és kötelezettségeket foglaltuk

WordPress logó
WordPress

Mi a WordPress? A WordPress az egyik legnépszerűbb és legkiforrotabb nyílt forráskódú (Open Source) tartalomkezelő