Blog bejegyzés

Keresőoptimalizáló szakember csekklista

Egy csekklista, hogy elkerülje a kontár és csaló SEO szakembereket

Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a feltüntetett ellenőrző lista közel sem teljes. Csupán arra szolgál, hogy gyors képet kapjon arról, hogy kik azok a keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek/cégek/ügynökségek, akiket jobb ha elkerül, vagy fenntartással kezel.

25+1-es csekklista, amely rámutat, miről ismerje fel a megbízhatatlan, a SEO-t rosszul értelmező és használó, kontár és csaló keresőoptimalizálót!

1. Irreálisan alacsony áron vállalja a keresőoptimalizálást.

Kezeljük fenntartással, ha valaki jóval alacsonyabb áron hirdeti SEO szolgáltatását.

2. Pénzvisszafizetési garanciát ígér.

Nagyon elgondolkodtató, ha egy SEO szakember pénzvisszafizetési garanciát ígér.

Megjegyzés:

Ma már ez a fajta marketing fogás inkább visszataszító, mint jövedelmező eljárás.

3. Telefonos megkeresés útján kínálja a SEO szolgáltatását.

Nagyon elgondolkodtató, ha egy SEO szakember vagy annak egy megbízottja (mondjuk egy call centeres munkatárs) próbálja meg így eladni a szolgáltatását. A jó SEO szakembernek ugyan is nem kell cégér.

4. Nem méri fel a weboldal On-site SEO részét.

A weboldal On-site SEO részének felmérése az alap követelmények egyike, ugyan is ebből látható, hogy a weboldal jelenlegi állapota mennyire felel meg az éppen aktuális irányelveknek.

5. Át sem tekinti a weboldal linkprofilját.

A linkprofil (külső és belső linkek összessége) nagyon sokat számít a rangsorban. A SEO szakembernek tisztában kell lennie azzal, hogy milyen minőségű és mennyiségű linkekből épül fel a weboldal linkprofilja. Tudnia kell a hivatkozó domainek számát és értékeit (DA, PA értékek), a linkek számát, és azt is, hogy ezek a linkek milyen gyorsan épültek fel, hol helyezkednek el a weboldalakon, milyen horgonyszöveget tartalmaznak, és azt is, hogy mennyi közöttük, ami releváns az adott weboldal tartalmára nézve.

6. Garantált első helyet ígér az organikus listában a fontosabb (értékesebb) kulcsszavakra.

A Google erre vonatkozó figyelem felhívása önmagáért beszél: Óvakodjon az olyan keresőmotor-optimalizálóktól, akik azt állítják, hogy garantálni tudják a helyezést…

7. Garantálja, hogy a büntetett weboldal visszaszerzi korábbi pozícióit.

A részleteket lásd az előző pontban.

8. Jóval magasabb konverziót garantál.

Bár elérhető a jóval magasabb konverzió egy sikeres átalakítással és hatékony SEO-val, de azért ha ezt valaki biztosan garantálja, akkor kezeljük fenntartásokkal.

9. A gyorsabb eredmények elérésének érdekében fekete kalapos SEO-t ajánl.

A fekete kalapos SEO (Black Hat SEO) módszerek viszonylag gyors javulást eredményeznek, de ezeknek az iránymutatásokkal ellentétes módszereknek is meg van az ára, ami nem más, mint a BÜNTETÉS, akár olyan mértékben is, hogy az adott domain örökre kitiltásra kerül az indexből, és semmilyen kulcsszóra nem fog megjelenni a keresőtalálatok között.

10. Minél több Google Adwords költésre ösztökél, annak fényében, hogy az majd később befolyásoló hatással lesz az organikus találati listára.

Ez az állítás a Google részéről nem került megerősítésre, és ha jobban belegondolunk, akkor ez a tény, egyből a kereső minőség romlását majd lassú bukását is jelentené. Ergo, tehát semmi köze a Google Adwords költésének az organikus találati listára.

Kiegészítés:

Ha egy SEO szakember több Google Adwords költést javasol a hirdetés optimalizálása mellett, az egyáltalán nem baj, sőt nagyon hasznos kombinációja lehet a SEO-nak addig, amíg az adott kulcsszavakra nem éri el a megfelelő pozíciókat a weboldal.

11. Túl nagy jelentőséget tulajdonít a betöltődési sebességnek.

Bár a betöltődési sebesség egy nagyon fontos rangsorolási faktor, de ez mégis csak 1 a több száz közül.

Megjegyzés:

Azért mert egy weboldal kissé lassabban töltődik be, azért nem fog hátrébb sorolódni a keresőkben, de ez nem jelenti azt, hogy nem kell a legoptimálisabb betöltődési időt elérni.

12. A felmerülő kérdésekre kitérő válaszokat ad.

Nagyon elgondolkodtató, ha a SEO szakember a felmerülő kérdésekre (pl.: Mióta dolgozik ezen a szakterületen?, Betartja-e a Google irányelveit?, Mennyi idő múlva lesznek láthatók az eredmények?) kitérő válaszokat ad.

13. A long tail kulcssavakat fő kulcsszavakként állítja be.

Régi trükk, mivel a long tail kulcsszavakkal „viszonylag” gyorsabb idő alatt lehet elérni látványosabb eredményjavulást.

Megjegyzés:

A long tail kulcssavak használata nagyon fontos, – és új weboldalak esetében a kezdetekben használatuk nagyon is ajánlott – bár célzott kereső kifejezéseket takarhatnak, de a havi kereséseik száma mégis elenyésző a fő (fontosabb, keresettebb) kulcsszavak számához képest.

14. Az ügyfélre bízza a kulcsszó kiválasztását.

Ez abban az esetben természetesen érthető, ha már egy korábbi weboldalról van szó, és a SEO szakember csak az adott kulcsszó helyezéseit szeretné jobb pozícióba hozni. Viszont elfogadhatatlan abban az esetben, ha egy teljesen új weboldalról van szó, mivel a SEO szakember feladata, hogy a kulcsszót megtalálja, és arra építse fel stratégiáját.

15. Úgy választ kulcsszót, hogy azt az ügyféllel nem egyezteti.

A kulcsszó megtalálása nagyon fontos, mivel a weboldal szövegezése is valamelyest ennek van alárendelve, és a SEO stratégia is jórészt erre épülhet. Hiába akarja a SEO szakember egy ő általa viszonylag keresettnek mondható long tail kulcsszóra (pl.: pizza házhozszállítás Budapesten) építeni a stratégiáját kezdetben, ha arra új weboldal esetén rövid időn belül – a nagyon sok konkurencia végett – nagyon kevés esély van a jó pozíció eléréséhez, ha van olyan long tail kulcsszó (pl.: magyaros pizza Budapesten) helyette, amelyet igaz, hogy csak egy kisebb réteg keres, de mégis relatíve kevesebb idő alatt több megrendelést hozhat az ügyfél részére.

16. Azt mondja, hogy szerződése van a Google-lel.

A Google senkivel nem áll szerződéses viszonyban keresőoptimalizálás terén.

17. A Google PageRank értéket állítja be fő mércének.

A weboldal PageRank értéke nem tükrözi hűen az adott weboldal minőségét és a keresőkben elfoglalt helyezéseit.

Megjegyzés:

A Google bár használja, de már nem teszi nyilvánossá a weboldalak PageRank értékét. Mostantól minden egyes weboldal PageRank értéke alatt az N/A látható.

18. A Google PageRank értékének javulását ígéri.

A részleteket lásd az előző pontban.

19. A weboldal keresőkbe történő regisztrációját ígéri.

A keresőmotorokba nem kell külön beregisztrálni. A keresők a keresőrobotokon (vagy keresőpókokon) keresztül találják meg és térképezik fel a weboldalak tartalmát, majd az információkat eljutatják a keresőmotor adatbázisa részére, és a keresők algoritmusa által kerülhet indexelésre (jelenhet meg a keresőtalálatok között) az adott weboldal.

Kiegészítés:

Előfordulhat, hogy a SEO szakember a weboldal tulajdon jogának igazolását érti a keresőkbe regisztrálás alatt.

20. Külön pénzt kér a keresőkbe történő beregisztrálásért.

Mindegyik keresőmotorba teljesen ingyenes a bekerülés.

21. Külön pénzt kér az ügyféltől a büntetett weboldal büntetésének eltüntetéséért, arra hivatkozva, hogy az összeget a Google-nak utalja el.

A Google nem kér pénzt a büntetett weboldalak tulajdonosaitól, hanem ingyenes tanácsokkal és eszközökkel (pl.: linkek visszautasítására szolgáló eszköz) látja el a tulajdonosokat/webmestereket a büntetés elkerülése, illetve a már meglévő büntetés korrigálása érdekében.

22. A weboldal több száz linkkatalógusba történő megjelenését ígéri.

Bár a linképítés egy nagyon fontos tényező a SEO-n belül, de a túloptimalizálás (pl.: kevés szövegkörnyezettel rendelkező és teljesen megegyező horgonyszövegű linkek elhelyezése rövid időn belül, akár több száz irreleváns linkkatalógusba) az büntetést vonhat maga után.

Megjegyzés:

Sajnos egyre több az olyan csaló, akik célzottan telefonon vagy emailen keresik meg a vállalkozókat, és népszerű katalógusokra (pl.: Szaknévsor) hivatkozva jelentős összeget kérnek el a vállalkozóktól a weboldal adatainak megjelenítéséért.

23. Csak is kizárólag linképítésre vonatkozó csomagokat ajánl.

A linképítés a SEO csak egy szegmense, és a túlzott linképítés (a nem megfelelő összetételű linkprofil) az büntetést vonhat maga után.

24. Túlzottan titkolózik, nem akar referenciát adni.

Ez a pont önmagáért beszél.

25. Nem reagál kellően gyorsan a megkeresésre.

Az üzleti világban, ha nem is aznap, de illik 2-3 napon belül reagálni a megkeresésre. A megrendelő el fog gondolkozni azon, hogy megbízza-e a SEO szakembert egyáltalán, ha az az emailjére csak 2 hét után reagál.

Javaslat:

Ha huzamosabb ideig elérhetetlenek vagyunk, mert mondjuk nyaralunk és nincs internet kapcsolatunk, akkor állítsunk be automatikus választ, így a megrendelővel is tudathatjuk, hogy csak később válaszolunk a megkeresésére részletesebben.

25+1. Misztikusnak állítja be a keresőoptimalizálást.

A keresőoptimalizálás nem egy átláthatatlan misztikum, bárki végezheti, és idővel elsajátíthatja azokat a Google irányelveinek is megfelelő technikákat, amelyekkel a weboldal keresőkben elért pozíciói megőrizhetők és/vagy javíthatók.

A Google figyelem felhívása a keresőoptimalizálókról:

Senki sem garantálhatja Önnek, hogy a webhelye az első helyen jelenik meg a Google-on.
Óvakodjon az olyan keresőmotor-optimalizálóktól, akik azt állítják, hogy garantálni tudják a helyezést, és „speciális kapcsolatuk” van a Google-lal, vagy a Google rendszerbe való elsőbbségi beküldés” lehetőségét reklámozzák. A Google rendszerben nincs elsőbbségi beküldési lehetőség. Valójában az egyetlen módja, hogy egy webhelyet beküldjön a Google rendszerbe, az közvetlenül az URL hozzáadása vagy a Webhelytérkép oldalunkon keresztül lehetséges, és mindenféle költség nélkül megteheti Ön is.

Konklúzió:

Ha SEO szakembert választ, nagyon gondolja meg, hogy kinek szavaz bizalmat és kinek ad pénzt vagy a weboldalához hozzáférést, mert a rosszul választott „szakember?” által elvégzett munka során, jobbik esetben csak a pénze vész el és helyezése egyáltalán nem változik, de a rosszabbik esetben nagyon jelentős, akár drasztikus forgalomcsökkenést is elszenvedhet a keresőkből, arról nem is beszélve, hogy mennyi időt pazarol el feleslegesen.

Legyen óvatos, ha egy keresőoptimalizáló nagyon titkolózik, bár a túlzott titkolózás betudható annak is, hogy a SEO szakember csak egyszerűen nem akarja kiadni azokat a fontosabb információkat, amiket sok év alatt a tapasztalásai alapján szerzett magának.

Nagyon fontos!

Előfordul, hogy a SEO szakember ajánlásait Ön nem tudja elvégezni a weboldalán, ezért a változtatások elvégzéséhez hozzáférést kell biztosítania a SEO szakember részére, hogy ő saját maga végezze el azt. Csak is nagyon indokolt esetben tegye ezt meg, és mindenképpen még a hozzáférés megadása és a munkavégzés megkezdése előtt kössön a SEO szakemberrel szerződést, amiben kitér pontosan a feladatára, és rögzíti azokat a részeket, amelyek megváltoztatására és/vagy megadására (pl.: képek title és alt címkéjének kitöltése, stb.) megbízza a SEO szakembert.

Jó, ha tudja:

A gyors és sikeres munkához aktív együttműködés szükséges az ügyfél részéről. A keresőoptimalizálás egy időigényes tevékenység, de a megfelelően elvégzett SEO idővel meghozza az eredményét.

Gyanús ígéretek:

Gyanakodjon, ha valaki garanciát ígér Önnek a keresőoptimalizálás sikerességére vagy az elért siker időtartamára. A Google előírásai szerint senki nem garantálhat Önnek konkrét helyezést a Google természetes (organikus) találati listáján, sem azt, hogy az elért pozíciót biztosan meg fogja tartani!

Szolgáltatásunk:

A keresőoptimalizálás (SEO) egy időigényes, és igen szerteágazó terület, Ön pedig vélhetően egy elfoglalt ember, akinek sok mindennel kell foglalkoznia.

Keresőoptimalizálással (SEO), keresőmarketinggel (SEM), közösségi oldalak optimalizálásával (SMO) kapcsolatban szívesen állunk rendelkezésére! Szolgáltatásaink árai az Árak menüpont alatt érhetők el.

Egy termék se felelt meg a keresésnek.

Egy termék se felelt meg a keresésnek.

A szolgáltatások a Shop vagy a Megrendelés menüpont alatt rendelhetők meg.

SEO ellenőrző lista a weboldal gyors állapotfelméréshez: SEO weboldal csekklista

Hasznos SEO cikkek a wpSHOP.hu ajánlásával!

Print Friendly, PDF & Email

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hasonló bejegyzések

SEO csekklista
SEO csekklista

SEO csekklista, a weboldal gyors ellenőrzéséhez SEO ellenőrző lista a gyors állapotfelméréshez, a teljesség igénye

White Hat SEO
Fehér kalapos SEO

Fehér kalapos SEO (White Hat SEO) Az alábbi listában azokat a tevékenységeket soroltuk fel, amelyek

Black Hat SEO
Fekete kalapos SEO

Fekete kalapos SEO (Black Hat SEO) Az alábbi listában azokat a tevékenységeket soroltuk fel, amelyek

SEO wiki
SEO wiki

SEO fogalomtár, a keresőoptimalizálás fogalmainak megértéséhez Az alábbi gyűjteményben/szótárban azokat a fogalmakat állítottuk össze, amelyek

SEO kérdés
SEO tévhitek

50+ SEO tévhit, a tények ismertetésével Az alábbi összeállításban csokorba szedtük az interneten keringő keresőoptimalizálással

WordPress GYIK
WordPress GYIK

50+ gyakori kérdés és válasz a WordPressről Az alábbi cikkünkben a WordPress tartalomkezelő rendszer kapcsán

Webshop jog
Jogi előírások webáruházhoz

Webáruház indításához és üzemeltetéséhez szükséges feltételek Az alábbi cikkünkben azokat a jogszabályokat és kötelezettségeket foglaltuk

WordPress logó
WordPress

Mi a WordPress? A WordPress az egyik legnépszerűbb és legkiforrotabb nyílt forráskódú (Open Source) tartalomkezelő