50+ SEO tévhit, a tények ismertetésével
Az alábbi összeállításban csokorba szedtük az interneten keringő keresőoptimalizálással (SEO) kapcsolatos tévhiteket, és melléjük állítottuk a tényeket.
Sok rangsorolási tévhit kering a köztudatban a keresőoptimalizálással kapcsolatban, ezek közül csemegéztünk ki néhányat.
Jöjjenek tehát a tények és tévhitek a SEO-ról, a teljesség igénye nélkül.
– A keresőoptimalizálás ingyen van.
Nem igaz. Talán az egyik leggyakoribb tévhit, hogy a keresőoptimalizálás nem kerül semmibe. A találati listán a jó helyezés elérésének receptje a minőségi és bőséges tartalom, a kellő szakértelem és némi idő. Az idő pedig pénz, a tartalmak elkészítése is költség- és időigényes.
– A keresőoptimalizálás nagyon költséges.
A keresőoptimalizálást tekinthetjük egy induló vállalkozásnak, amibe pénzt és energiát kell invesztálni, ami idővel megtérülhet a vállalkozó részére.
– A keresőoptimalizálás egy nagy átverés.
Általában ezt azok szokták terjeszteni, akik rengeteg pénzt ölnek a keresőoptimalizálásba, hamar akarnak gyökeres változást látni, de valahogyan mégiscsak elmaradnak a hőn áhított eredmények, vagy azok, akik valamilyen algoritmus frissítés hatására büntetésben részesültek, és igazságtalannak tartják a cselekedeteik után kirótt büntetést.
– Már SEO-ztam korábban, ezért nekem már nincs szükségem rá.
Nagy hiba, ha valaki így gondolkodik, mert a keresőoptimalizálás egy „folyamatos” és körültekintő munkavégzést jelent, legyen szó On-site (weboldalon belüli) vagy Off-site SEO-ról (weboldalon kívüli). Ha valaki úgymond leáll a SEO-val, akkor az meg is fog látszódni a helyezéseiben is (lassacskán hátrébb csúszik a találatokban).
Azért érdemes folyamatosan keresőoptimalizálni, mert:
- a kereső algoritmusok állandóan fejlődnek
- új konkurenciák jelennek meg
- a konkurencia is erősödik
- a régi tartalmak idővel elavulhatnak
- a linkprofil megáll a tovább terjeszkedésben
- és még sorolhatnánk tovább…
– A keresőoptimalizálást csak egyszer kell elvégezni.
Nem igaz. Mert, ahogy korábban is írtuk a keresőoptimalizálás egy „folyamatos” munkavégzést jelent.
– Kezdőknek nem ajánlott a keresőoptimalizálás.
Ez se állja meg a helyét. A kezdők ugyan úgy elvégezhetik a keresőoptimalizálást, csak sokkal körültekintőbben kell eljárniuk, mint a nagyobb tapasztalattal és tudással rendelkező kollegáiknak.
– A keresőoptimalizálást csak szakavatott, szakértői vizsgával (pl.: Google Certification Programon belül végzett) rendelkező végezheti.
Nem igaz. Sőt a híresztelésekkel ellentétben a Google sem indít külön semmilyen keresőoptimalizálással kapcsolatos szakértői vizsgát.
– A keresőoptimalizálás egyedül az erre hivatott szakértő feladata, honlap tulajdonosként egyáltalán nem kell foglalkoznom vele.
Honlap tulajdonosként csupán annyi a teendője, hogy nyomon követi a szakértő munkáját, és számon kéri rajta a javulás elmaradását (amennyiben korábban erről állapodtak meg).
– A keresőoptimalizálás 2-3 héten belül már látható eredményt hoz.
Részben igaz. Legfőképpen long tail kulcssavak vagy olyan kulcsszavak esetében, amelyekre nagyon kevésszer keresnek.
– Ha 1 hónapon belül nem látható az eredmény, akkor fölösleges a SEO-ra több időt és pénzt pazarolni.
1 hónapon belül látható „érdemi” eredményt még long tail kulcsszavak esetében is szinte képtelenség produkálni. Legalább 3-6 hónap kell ahhoz, hogy érdemben lehessen mérni a javulást, de fontosabb (keresettebb és drágább) kulcsszavak esetén még ez az idő is kevésnek bizonyulhat.
– Nem jönnek az eredmények, biztosan nem foglalkoznak a weboldalammal.
Ez egyáltalán nem biztos. Ahogy a fenti tévhit kapcsán is írtuk, akár több hónap is eltelhet mire látható eredményt hoz a SEO.
Tipp:
A keresőoptimalizálás kapcsán egy komplett stratégiát kell felépíteni. Elsőként meg kell nézni a domain életkorát (pl.: egy fiatal domaint nem lehet hirtelen túl sok külső linkkel megtámogatni) és linkprofilját, át kell tekinteni a honlap felépítését (mennyire keresőbarát és mobilbarát) és a tartalmát (pl.: a cikkek mennyire vannak formázva és milyen gyakran kerültek publikálásra), azaz el kell végezni azokat az alapvető dolgokat, amelyek ma már feltétlenül szükségesek egy honlap életében ahhoz, hogy fel tudja venni a versenyt a konkurenciákkal szembe.
– Ahogy elkezdtek foglalkozni a weboldalammal, az egyből visszaesett, biztosan a cég/szakértő hibája.
Egyáltalán nem biztos. A visszaesés abból is adódhat például, hogy a cím (meta title) újra lett írva, mondjuk a karakterszámok optimalizálása végett.
Magyarázat:
Ön egyáltalán nem töltötte ki a főoldal esetében a címsort (meta title), és a böngésző tetején csak ez szerepelt: Kezdőlap –
Ezt a részt pedig az Ön által megbízott cég/szakértő a karakterszámok betartása mellett a megfelelő kulcsszavakkal feltüntetve pedig átírta. Ez a változtatás is hozhat némi ideig hátrébb sorolást.
Megjegyzés:
Abból is adódhat némi ideig hátrébb sorolás, ha hirtelen nagyon sok javuláson megy át a weboldal.
– Kissé hátrébb csúsztam a keresőtalálatokban, biztosan megbüntetett a kereső.
A hátrébb csúszás egy természetes jelenség, ami mögött állhat az is, hogy néhány konkurencia megelőzött minket. Drasztikusabb hátrasorolás esetén már lehet gyanakodni valamilyen büntetésre vagy nagyobb hiányosságra (pl.: sokáig nem volt elérhető a honlap, stb.).
– Ha megbízok 2 céget/szakértőt egyszerre, akkor biztos gyorsabban fognak jönni az eredmények.
Erre semmi garancia nincsen. Ilyen esetben az is problémát jelenthet, hogy a 2 cég/szakértő egy-egy témát teljesen más szemszögből közelít meg és értelmez.
Fontos!
Ha mégis úgy dönt, hogy 2 cégre/szakértőre bontja szét a keresőoptimalizálást, akkor azt úgy tegye meg, hogy értesítse erről mindkét felet.
– A külső linkek eltávolítatása pénzbe kerül.
Sajnos részben igaz, de hála istennek csak a külföldi linkkatalógusokra, akik előszeretettel kérnek egy egyszer díjat a hivatkozások eltávolításáért.
– A domain átirányítását a domain fenntartója intézi.
Nem igaz. A domain átirányítását a honlap tulajdonosának vagy az általa megbízott embernek (lehetőleg szakembernek) kell elvégeznie, legyen szó akár egy egyszerű www-s átirányításról.
– A keresők utálják a SEO-t.
A keresők biztosan nem utalják a SEO-t, ha az tisztességesen az irányelveknek megfelelően van végezve, ellenben a fekete kalapos (black hat) módszerekkel, amiknek az alkalmazásáért büntetés jár a keresőktől.
White Hat (fehér kalapos) SEO = jobb helyezések + kevesebb Adwords kiadás
– A SEO csak az ügyeskedésről szól.
Attól függ, mit nevezünk a
SEO esetében ügyeskedésnek. Mert ha azt, hogy valaki megpróbálja a lehető legtöbbet kihozni a weboldalából, hogy a konkurenciáit megelőzze a keresőtalálatokban, akkor ezt felfoghatjuk végül is ügyeskedésnek.
– A kulcsszavas domain név már fél siker.
Részben igaz. Még mindig elég szép sikereket lehet elérni kulcsszavas domain nevekkel (pl.: exact match = kulcsszóval teljesen megegyező domain), bár az utóbbi években már sokkal jobban kezdenek teljesíteni a brand domainek.
Tipp:
Ne válasszon kulcsszavakkal zsúfolt domain nevet! Ha a kulcsszavas domain mellett dönt, akkor a domain névben lehetőleg csak egyetlen kulcsszó szerepeljen! A megfelelő domain kiválasztásáról tanácsokat a SEO tippek-trükkök cikkünkben a „Domain” rész alatt olvashat.
– A brand domain többet ér, mint a kulcsszavas domain.
Részben igaz. Főként abban az esetben, ha a brand mögött folyamatos és tudatos brand építés áll. Ez meghozhatja a gyümölcsét és idővel megelőzhetők a kulcsszavas domainek is. Lásd a „recept” kulcsszó alatt az első 3 találatot: Nosalty, Mindmegette, Apróséf, és a 4 helyen a ReceptNeked.hu (a helyezések a 2016.03.08-ai találatok sorrendjét takarják).
– Régi domain alatt van a honlapom, engem úgyse büntet a Google.
A büntetések ugyan úgy vonatkoznak a régi domainekre is.
– Nincs szükségem mobilbarát honlapra, mert a látogatók csak elenyésző része internetezik mobileszközökről.
Súlyos tévedés. A mobileszközökről internetezők aránya rohamosan nő. Vannak olyan területek, ahol a számuk már eléri az 50%-ot.
– Ha van már egy keresőbarát honlapom, akkor megtettem minden azért, hogy sok látogatóm is legyen.
Ez önmagában még kevés. Ma már szinte alapkövetelmény, hogy a honlap
keresőbarát (seo friendly) is legyen, és állandó jelleggel új tartalmak legyenek publikálva rajta.
– Ha WordPress honlapom van, akkor előrébb kerülök a keresőtalálatokban.
Bár kétségtelen, hogy a
WordPress egy keresőbarát felépítésű CMS, de semmi sem bizonyítja, hogy bármilyen előnyben részesülne a többi tartalomkezelő rendszerhez képest.
– A magas PageRank-al rendelkező honlap magas minőséget takar.
Nem igaz. A PageRank értékét a honlap linkprofilja alakítja, és nem a magas minőségű tartalom.
Tájékoztató:
A Google 2016. március 7-én hivatalosan is törölte a nyilvános PageRank értékeket, mostantól minden weboldal nyilvános PageRank értéke N/A lesz.
– Be kell küldenem a Google-nak a honlapom oldaltérképét, hogy fel tudja térképezni, és megjelenhessen a keresőben.
Nem szükséges. Elegendő a webmester igazoló kód elhelyezése és hitelesítése (megerősítése) ahhoz, hogy a Google keresőrobotja feltérképezze a honlapunkat.
– Ha használom a Google Adwords szolgáltatását, biztos beleszámítja honlapom helyezésébe a Google, és előrébb kerülök a keresőjében.
Ezt a feltételezést még senki sem bizonyította ez idáig.
– Ha használom a Google Adsense szolgáltatását, akkor a Google elnézőbb lesz a honlapommal.
Ezt a feltételezést még senki sem bizonyította ez idáig.
– Ha minél alacsonyabb a honlapom visszafordulási aránya, akkor előrébb kerülök a keresőtalálatokban.
Részben igaz, mert ez is egy rangsorolási faktor. A visszafordulási arányból (bounce rate) lehet következtetni a felhasználói viselkedésre. Minél alacsonyabb ez az arány, annál jobb. Az alacsony érték azt jelenti, hogy a látogatók nagy része nem zárta be a céloldalt, vagy nem nyomott vissza gombot a találati listához, hanem tovább kattintott a weboldal valamelyik elemére.
– A hosszú cikkeket nem olvassák el a látogatók.
Féligazság. A hosszú és érdemi információt nem közlő (főleg töltelék cikkek, amiknél csak a minél nagyobb karakterszám számít) cikkeket nagy valószínűséggel nem olvassák el végig a látogatók, ellenben az igazán hasznos tartalmat közlő szakmai jellegű cikkekkel.
SEO tipp:
A hosszú cikkek esetében használjunk tartalomjegyzéket (gyorslinkek az oldalon belüli ugráshoz) és természetesen címsorokat, listákat, és kiemeléseket, hogy minél keresőbarátabb és felhasználóbarátabb (könnyebben lehet áttekinteni) legyen a cikkünk.
– Ha sokkal több lesz a tartalmam, mint a konkurenciának, akkor megelőzőm majd a keresőtalálatokban.
Nem a mennyiség számít, hanem a minőség. Inkább publikáljunk kevesebbszer, de minőségi (hasznos) tartalmat, mint többször kevés hasznos információval rendelkező tartalmat.
– Minél gyakrabban jelentetek meg cikket a honlapomon, annál előrébb kerülök a keresőtalálatokban.
Részben igaz. Mert a SEO szempontjából nagyon fontos a folyamatos tartalomépítés, csak az nem mindegy, hogy ezek a cikkek mennyire hasznosnak a látogatók szempontjából. Ha a tartalomra nézve ezek a cikkek relevánsak és magas minőséget képviselnek, netalántán még szakmai jelleggel is bírnak, az nagyon sokat javíthat a helyezésekben, de ha ezek a cikkek nem relevánsak, úgymond csak töltelék cikkek, csak azért készülnek, hogy a folytonos tartalomépítést fenntartsuk velük, akkor ez még ronthat is a helyezéseinken.
– Tartalom a király (Content is King).
Sokszor írnak róla a neten és
SEO előadásokon is gyakran hangzik el, hogy: Tartalom a király (Content is King). Ez viszont nem minden esetben igaz. Lásd a részleteket a feljebb lévő tévhit alatt.
– Minél több címkét adok meg a bejegyzésemnél, annál könnyebben beazonosítja a kereső a tartalmát.
Teljesen felesleges – és egyben káros is – nagyon sok címkét (15-20 db-ot) feltüntetni a bejegyzésnél, mert a kereső nem csak a címkéiből, hanem az adott tartalom teljes szövegezéséből, a meta adataiból, a szövegben található hivatkozásaiból, illetve a tartalomhoz kapcsolódó fájlaiból állapítja meg, hogy miről is szól pontosan az adott tartalom.
– Minél több kategória alá sorolom be a bejegyzésemet, annál többször szerepelhet a bejegyzésem a keresőtalálatokban.
Teljesen felesleges több kategória alá besorolnunk a bejegyzést, mert duplikálást eredményezhet, és egyáltalán nem fog ezáltal többször megjelenni a bejegyzésünk a keresőtalálatokban.
Tipp:
Leginkább azt a módszert kerüljük el, hogy a slug url-ben feltüntetjük a kategória nevét, mert így ugyan az a bejegyzés több url alatt is elérhető lesz, ha több kategória alá soroltuk be.
– Minél többször helyezem el a fontosabb kulcsszavaimat a honlapomon, annál előrébb kerülők a keresőtalálatokban.
Nem igaz. Ezt a tevékenységet nevezik kulcsszóhalmozásnak (keyword stuffing), amiért büntetés járhat. A kulcsszót olyan arányban kell elhelyezni, hogy az a természetesség látszatát keltse. A tartalomban nem lehet minden 8-10. szó a kulcsszó. A fő kulcsszavak esetében használjuk azok szinonimáit, illetve többes számos alakjukat, és helyezzük el azokat a címsorokban, listákban (rendezett vagy rendezetlen lista), de még a fájlnevekben is, valamint a kategóriák és címkék neveiben.
– Minél magasabb a tartalom kulcsszósűrűsége annál jobb.
Ahogy az előbbi tévhit kapcsán is írtuk, a magasabb kulcsszósűrűség elérése akár megfelelési kényszer hatására, büntetést is vonhat maga után.
Tipp:
Írjunk természetesen, és ott használjuk csak a kulcsszót és annak különböző formáit, ahol az indokolt.
– A kulcsszavakat nem szabad variálni.
Nem, hogy nem szabad, hanem egyenesen kötelező, hogy a tartalomban a kulcsszó egyéb változatait is megjelentessük (pl.: szinonimáit, többes számos alakját).
Megjegyzés:
Akkor történhet probléma, ha újra akarjuk építeni a tartalmat, és más kulcsszavakat választunk. Mert ez teljesen átrendezheti az eddig elért eredményeinket.
Mikor honlapot indítunk, mindig járjuk jól körül a témakört, és ezek alapján válasszuk ki a fő kulcsszavakat, hogy azon a későbbiekben, már ne kelljen változtatni.
– A linképítés halott, semmit sem ér.
A keresőtalálatokra még mindig nagy hatással van a honlap linkprofilja, ezért elengedhetetlen a „természetes” vagy „mesterséges” linképülés. Nagyon sokat számít, hogy ez a linkprofil hogyan épül fel. Hány linket és domaint tartalmaz, mekkora arányt képviselnek a releváns linkek, de sokat számít a linkek kora, illetve az is nagyon fontos, hogy a linkek milyen értékű (DA, PA értékek) domaintől származnak.
– A linkkatalógus linkekért büntet a Google.
Részben igaz. Büntetés akkor járhat érte, ha egy linkkatalógus konkrétan pénzt fogad el a link elhelyezéséért cserébe, azaz a link beazonosításra kerül, mint fizetett link.
Büntetés járhat azért is, ha a linkprofilunk túl rövid idő alatt épült fel (mesze áll a természetességtől), és azt nagy arányban linkkatalógusokból származó hivatkozások alkotják, amelyek esetében ráadásul nagyon csekély a horgonyszöveg eltérés, és ezeket még kis eltérésű szövegkörnyezet is veszi körül.
Magyarázat:
Teljesen természetellenes az, ha a kis látogatottságú weboldalunk főoldala fél év alatt mindössze 2 különböző domain alól 2 külső hivatkozást szerzett ÖNMAGÁTÓL, majd hirtelen néhány héten belül 40-50 különböző domain alól kap több száz (vagy akár több ezer) linket, még akkor is, ha ezek a hivatkozások eltérő céloldalakra (pl.: konkrét bejegyzésekre) mutatnak, illetve a linkeken a horgonyszövegek változatos formában lettek feltüntetve.
Megjegyzés:
A fenti eljárás alkalmazása tipikusan a túloptimalizálás (over optimization) esete, amikor egy sablon szövegből több rövidebb-hosszabb változat készül, majd erre alapozva, minimális horgonyszöveg változtatással a weboldal különböző részei be lesznek ajánlva 1-2 nap alatt cikkmegosztó és releváns linkkatalógusba, és az elfogadásuk után, néhány hét alatt megjelennek a linkprofilban.
A legnagyobb hiba pedig az, ha a legfrissebb bejegyzés – még mielőtt a Google indexelné, és megjelenne látható helyen a találatokban (nem mondjuk a 15. lapon) – a publikálását követően aznap, vagy rá 1-2 napjára kerül be cikkmegosztóba vagy releváns linkkatalógusba.
– A linkcseréből semmilyen problémám nem származhat.
A linkcsere a Google irányelvei alapján egy tiltott tevékenység, amelyért büntetés is járhat.
– Minél több weboldallal cserélek linket, annál előrébb kerülök a keresőtalálatokban.
Ez sem igaz. Mert a külső linkek tekintetében az egyik legfontosabb tényező a relevancia, a linkek kora, és az, hogy a link milyen megbízható domain alól származik. Arról nem is beszélve, hogy a linkcsere büntetést is vonhat maga után.
Konklúzió:
Ha egy régi, releváns domain alól kapunk külső linket, az többet érhet, mint 5 nem releváns, viszonylag új domain alól származó hivatkozás.
– A közösségi médiának semmi köze a SEO-hoz.
Nem igaz. Elég csak rákeresni néhány ismertebb brand névre, és látszik, hogy a keresőtalálatokban megjelennek – elég előkelő helyen – a közösségi oldalak (pl.: Facebook, Twitter, Instagram), amelyek mind látogatót hozhatnak a weboldal tulajdonosának.
– A Google +1 semmit sem ér SEO szempontból.
SEO körökben is nagyon megoszlanak a vélemények arról, hogy egy karbantartott Google+ közösségi oldal, illetve egy Google Fiókkal +1-zett bejegyzés mennyire is befolyásolja a helyezést valójában. Az viszont biztos, hogy a Google szolgáltatása a semminél többet ér.
– A meta adatok kitöltése nem annyira fontos.
Nem igaz. Az egyik legfontosabb tényező a meta adatok (főleg a cím) megadása, még akkor is, ha nem minden esetben ezeket jeleníti meg a kereső a SERP (kereső találati oldala) alatt.
– Csak a főoldalt kell keresőoptimalizálni.
A legnagyobb tévedések egyike. Minden fontosabb részt, legyen az aloldal, kategória- vagy címkeoldal, vagy konkrét bejegyzés, ezeket mind keresőoptimalizálni kell, hogy ezekre a céloldalakra is minél több látogató érkezhessen a keresőkből.
– A kezdőlapra sok tartalmat kell rakni.
A kezdőlapon csak a legfontosabb tartalmakat kell megjelentetni. A túlzsúfolt kezdőlap a honlap betöltődését nagymértékben lassíthatja, amely növelheti a visszafordulások arányát is.
– A keresőoptimalizálás egyenlő a linképítéssel.
Talán ez a legjobban elterjedt tévhit az interneten a keresőoptimalizálásról. A SEO egy nagyon összetett munkafolyamatot takar, ami kezdődik a keresőbarát honlaptól, és tart egészen a közösségi médiák optimalizálásáig.
– Minél gyorsabban csinálom a linképítést, annál előrébb kerülök a keresőtalálatokban.
Ez a legnagyobb félreértések (tévhitek) egyike, és a túloptimalizálás legjelentősebb tünete, amit a Pingvin algoritmus frissítés hivatott kiszűrni. Vajon mennyire hat az természetesen, ha megírunk egy cikket, és utána 3 napon belül elhelyezzük a hivatkozását, mondjuk 10 releváns linkkatalógusban? Ezek után a Google is tisztán láthatja, hogy mesterségesen feküdtünk rá a témára, és nem a linkkatalógus tulajdonosok/szerkesztők találtak a cikkünkre 3 nap alatt.
Konklúzió:
A linképítéssel csak bánjunk óvatosan, legyünk körültekintőek a linképítés kapcsán, mert könnyen beleszaladhatunk egy algoritmus frissítésbe, aminek a vége büntetés lesz.
– Minél több weboldal hivatkozik a honlapomra, annál előrébb kerülök a keresőtalálatokban.
Részben igaz. Viszont nagyon fontos az, hogy hogyan épül fel a linkprofil. Mekkora a releváns domainek súlya, milyen gyorsan növekedett a ránk hivatkozó weboldalak száma, stb. Ezekből mind arra lehet következtetni, hogy mennyire épült természetesen (saját magától) a linkprofil.
– Minél több kommentembe belerakom a honlapom linkjét, annál előrébb kerülök a keresőtalálatokban.
Ezt nevezik komment spamnek, és a Pingvin algoritmus kifejezetten az ilyen tevékenységekért büntetést is oszthat ki.
– A sitewide linkek károsak.
Részben igaz. Főleg abban az esetben, ha nem releváns weboldalról sok ezer (akár több tízezer) link is hivatkozik a honlapunkra, és ráadásul ezen a linken keresettebb (értékesebb) kulcsszó van.
Sitewide link = olyan hivatkozás, amely minden egyes aloldal (legyen az bejegyzés, vagy címkeoldal) esetében látható a honlapon.
Tipp:
A sitewide linkeket (legyen az a láblécbe) lássuk el nofollow attribútummal, hogy ne kövesse a kereső, a félreértések, és legfőképpen a büntetések elkerülése érdekében.
– Ha az emberek cégem nevére keresnek, akkor a keresőtalálatokban rögtön az 1. helyen megtalálják honlapomat, ezért jó állok a keresőoptimalizálás terén.
A keresőkben a felhasználók többnyire nem a cégnevekre keresnek, hanem a cégek által nyújtott szolgáltatásokra.
Tipp:
Ha a cégnevére rákeresve az organikus találatok között nem az 1. helyen szerepel, akkor az tüzetesebb átvizsgálást igényel. Még azzal se legyen elégedett, ha a saját Facebook oldala előzi meg.
– Felesleges a keresettebb kulcsszavakra optimalizálnom a honlapomat, mert úgysem tudom a régi weboldalakat a keresőtalálatokban megelőzni.
Senkinek sincs állandó helye a keresőtalálatokban, bárki hibázhat, és mindig lehet valamit másként és jobban csinálni, mint a konkurencia.
– Ha a meta keywords részhez beírom a kulcsszavakat, akkor ezekre a kulcsszavakra biztosan jobb helyezést érek el a keresőtalálatokban.
Erre semmi garancia nincsen. Olyannyira, hogy a Google ki is jelentette, hogy a rangsoroláskor nem veszi figyelembe a meta keywords részt, ergo fölösleges a kitöltése.
Megjegyzés:
Büntetés azért nem jár érte, ha valaki kitölti, vagy már korábban kitöltötte. Mi is megszokásból minden esetben kitöltjük, mert azon az 1 percen már ne múljon.
– Ha honlapomat egy kiváló szakember készítette, akkor megtettem minden azért, hogy sok látogatóm is legyen.
Jobb esetben ez a kiváló szakember már letette az alapokat, azaz fölépített egy
keresőbarát és
mobilbarát honlapot tartalommal. De ez még édeskevés. Ezután jöhet még a folytonos tartalom és a közösségi média építése, és természetesen a keresőoptimalizálás.
– Ha már visszaigazoltam a honlapomat a Google-nak, akkor már biztos, hogy szerzek látogatókat is.
Erre semmi garancia nincsen.
– Minél többet költök keresőoptimalizálásra, annál előrébb kerülök a keresőtalálatokban.
A
keresőoptimalizálás (SEO) egy nagyon összetett feladat, és sok szakértő másként értelmez, vagy másként súlyoz egy-egy tényezőt, ezért is alakulhat ki közöttük nézetkülönbség.
Nem lehetünk biztosak abban, ha többet költünk a SEO-ra, akkor az biztosan több látogatót is eredményez számunkra.
– Ha használom az SSL titkosítást, akkor előrébb kerülök a keresőtalálatokban.
A https biztonságosabb kapcsolat használata csupán egyetlen szempont a rangsorolási kritériumok között. Az SSL titkosítás használata önmagában még nem jelenti azt, hogy előrébb is kerülnénk a rangsorban.
– Minél több linkemen szerepelnek a kulcsszavaim, annál előrébb kerülök az adott kulcsszóra a keresőkben.
Erre semmi garancia nincsen. Sőt a túlzott kulcsszavas horgonyszöveg (anchor text) használata büntetést is vonhat maga után. Lásd: Google pingvin algoritmus frissítés.
Tipp:
A horgonyszöveget változatosan írjuk meg. Ne csak mindig a kulcsszó szerepeljen benne, hanem használjuk a domain nevünket több formában (pl.: wpshop.hu és wpSHOP.hu) és a brand nevünket (pl.: WP Shop) is benne, de azt is megtehetjük, hogy csak egy hivatkozást jelenítünk meg, és arra tesszük a linkünket. Mint például: https://www.wpshop.hu/seo-tippek-trukkok/
– Ha használom az ingyenes Google eszközöket, akkor előrébb kerül a találatokban a weboldalam.
Igazándiból nincs rá hatással, azaz nem kerül hátrányba olyan weboldal, amely nem használja a Google ingyenes eszközeit.
Megjegyzés:
Bár meg kell jegyeznünk, hogy szerintünk azért nem zárható ki teljesen az sem, hogy a sok száz rangsorolási kritérium között azért mégis csak helyett kapott ez is valahol. Azért a Google még is csak egy üzleti vállalkozás, amelynek a részvényesei felé is meg kell felelnie 3 havonta, és igazán csak a weboldalaktól megszerzett adatokból tud rengeteg információt gyűjteni, amit feldolgozva, tovább tudja az algoritmusát finomítani, és ezáltal a bevételeit is növelni.
– A Google úgy is minden trükkre előbb-utóbb rá fog jönni.
Nem fog, mert nem gondolatolvasó, de ez nem jelenti azt, hogy a határokat kellene feszegetnünk. Aki a Google irányelvei betartására fittyet hány, az csak idő kérdése, hogy mikor akad fenn egy Google algoritmus frissítésen.
Ha nyugodtan szeretnénk aludni, akkor legalább ezeket az alapfeltételeket tartsuk be:
- mindig a Google iránymutatásai és az általános SEO szabályok mentén cselekedjünk
- a weboldalunk a látogatóknak szóljon, és ne a keresőrobotoknak
- a tartalom legyen minőségi egyedi szöveg és ne csak kulcsszóhalmozásból álljon
- a linkprofil a természetesség látszatát keltse
- további tippek a SEO tippek-trükkök alatt
– Ha az 1-3. Adwords hirdetések között szerepelek, akkor több látogatót szerezhetek, mint ha az organikus találati lista 1-3. helye között szerepelne a honlapom.
Sajnos ez már nem tévhit, hanem a színtiszta valóság. Az organikus találatok előtti Adwords hirdetések elvehetik a keresések akár 50-75%-át is.
Jó tanács
Havonta legalább egyszer ellenőrizzük a honlapunk linkprofilját, ezáltal könnyedén felfedezhetjük a természetellenes linkeket.
Gyanús ígéretek
Gyanakodjon, ha valaki garanciát ígér Önnek a keresőoptimalizálás sikerességére vagy az elért siker időtartamára. A Google előírásai szerint senki nem garantálhat Önnek konkrét helyezést a Google természetes találati listáján, sem azt, hogy az elért pozíciót biztosan meg fogja tartani!
A keresőoptimalizálás (SEO) egy időigényes, és igen szerteágazó terület, Ön pedig vélhetően egy elfoglalt ember, akinek sok mindennel kell foglalkoznia.
Keresőoptimalizálással (SEO), keresőmarketinggel (SEM), közösségi oldalak optimalizálásával (SMO) kapcsolatban szívesen állunk rendelkezésére! Szolgáltatásaink árai az Árak menüpont alatt érhetők el.
Letöltés (SEO tévhitek pdf):
Ezen dokumentum a Gasztro Net Kft. (wpSHOP.hu) tulajdonát képezi. Felhasználása, tárolása, terjesztése kizárólag csak változatlan formában engedélyezett!
Cikkek a wpSHOP.hu ajánlásával!